Aylak Adam!


Keşke filmi olsa dediğim kitaplar var benim. Bunu bir liste haline getirsek eminim ki en başında Yusuf Atılgan'ın mükemmel eseri Aylak Adam olurdu. Biraz internetin en ücra köşelerini bile irdeleyip bir kaç bilgi edinmeye kalktım. Nefret ettiğim şeyler beni bulur ilkesi gerçekleşti. Ekşi Sözlük yine atladı oradan. Yazarın birisi 'Issız Adam'a girmiş. Neymiş efendim Issız Adam ile Aylak Adam benzermiş. Aylak Adam filme uyarlanırsa kötü olurmuş falan. Be amına kodum. Be allahın entel görünen malı. Aylak Adam 'aşk' üzerine değil ki? Açıklıyorum dur. Hemen 'siktir lan kitabı okumamış kafa açıyo' deme. Issız Adam'da Cemal Hünal, Melis Birkan'ı aramıyor. Ona aşık olma olayı var ama öncesinde bunu aramıyor. Aylak değil yani. Ama C. (Aylak Adam'ın baş kahramanı) sürekli bunu arıyor ve bu uğraş peşinde koşturuyor. Aradaki tek fark olmasa da bu fark iki farklı film ve senaryoyu ortaya çıkarıyor. Bu kadar basit bak. Aylak Adam tamı tamına hayata tutunamayan bir adam. Issız Adam öyle değil. Restoranda falan çalışıyor. Kitap falan. Neyse amına koyım oda arkadaşım Sessiz Bela diye bir adamın, veya oğlanın, derbeder ölmedi mi, cevap verin, aptaldın aklandın gibi bir müzik açınca kafa yandı.

Aylak Adam'ı birisi senaryolaştırsın. Zeki Demirkubuz, Dostoyevski'nin Yeraltından Notlar'ını uyarlama senaryo yaptı. Bence Aylak Adam'ı senaryoya çevirmek daha basit.

(Yazıya burada son veriyorum. Oda arkadaşımın 2 arkadaşı ile birlikte Arabesk Rap(bu neyse?) eşliğinde kopması sonucu aklımı toparlayamıyorum. Yazıdan sonra 2 bira içmek için aşağı inicem. Sikeyim ızdırabını ya şarkılara bak :D )

4 yorum:

  1. az yazıyorsun zagor. daha fazla daha fazla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın dostum da vizesi, finali, sunumu, anlatımı derken neredeyse hayatımda zaman kalmıyor.

      Sil
  2. ahh bu aylak adam.. içimde kaldı naaa şuramda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açaydım gollar(öhm.) Kraldır. Başucu kitabı olması muhtemel eserlerden birisidir. Hayat felsefesi olarak düşünülebilir. Aylak.

      Sil

Ulan illa aklında bir şey oluşmuştur. 'yazıya bak amk' desen bile yaz la.