12 Kasım devam


Bugün yapacak bir bok olmadığı için bir gün içerisinde iki kere 'günlük' diye tabir edilen sikimsonik şeyi yazıyorum. Pokerden sonra oturdum düşündüm. Her insan farklıdır diye bir söz vardı. Yoksa bile vardır amına koyım illa ki birisi bu sözü söylemiştir. Gidin bi kahveye oturun sabahtan akşama 'emekli' bir amca bu sözü söylemezse dişimi kırarım. İşte çikolar. Bu sözü düşündüm ve beni diğer insanlardan ayıran 'olumlu' farkları bulmaya çalıştım.

-Kelebekleri sevmem
Nasıl bi yaratık lan o. Tek hücreli gibi sanki. Kanatlara bağlanmış tek hücre. Eline alıp sevsen sevemezsin. Ekmek versen veremezsin. Doğru dürüst uçmaz hep bi zigzaglar. Ha bir sürü kelebek bir araya gelince güzel bir manzara oluşturur orayı bilemem. Örneğin Fethiye'de Kelebekler Vadisi vardır. Hah orada severim kelebeklerin birleşmiş halini.  Hem nasıl isim lan 'kelebek'. Acaba ilk 'kelebek' diyen insan nasıl düşündü bunu. Bence şöyle oldu: Tırtılın kozadan çıkıp bir başka yaratığa dönüştüğünü gören adam 'la bi bak' dedi. Diğer adam 'ney diyon amına goyım kalabak ne?' dedi. Diğeri de 'kalabak değil olum bi gel bak' dedi. Oradan zamanla 'zarifleştirilerek'(zormuş bunu yazmak) kelebek olmuş. İngilizcesi de saçma amına koyım. Butterfly. Neymiş efendim 'uçan yağ' ulan bunun da nereden geldiğini anlatırdım da sıkılacaksınız.

-1 ila 5 saat boyunca bir noktaya bakıp kalabiliyorum
Ciddi ciddi bunu yapıyorum. Kendimle konuşuyorum sessiz bir şekilde. Deneyin bi. 15 dakika boyunca bakın bir noktaya. İlk 5 dakikasında etrafınızdaki şeyler siliniyor. Ardından hayal ettiğiniz dünya yavaş yavaş oraya yerleşiyor. Yani benim gibi şu davranışı sergileyen bi eleman varsa şu an aramızda cidden bi ulaşsın bana.

-(Bu biraz özel bir örnek olacak ama buradan genellemeye çıkarsınız siz) Bir masada herkes 'Efes' içiyorsa, ben 'Tuborg' yok mu diye sorarım.
Veya tam tersi olur. Herkes Tuborg içer ben Bomonti sorarım.(Ağaca bağla, döv, Efes içmem) İşte bunun gibi herkesin yaptığı şeyleri, herkes farklı bir şey yapıyorken yapmağı yeğliyorum(yeğliyorum ne demek amına koyım)

-Müzik müzik müzik diye ölmem.
Aga etrafıma bakıyorum. (genelde 17-25 yaş arası elemanlar mevcut) Sürekli bir müzisyene tapmak, bir müziği 'benim müziim' diye kendine montelemek, bilmediği bir şarkıyı sorduklarında 'haa, dinlemedim ama çok duydum yaa' demeler. Ulan bana sorsanız neler dinlediğimi emin olun yazsam şuraya 'Iyy, kroya bak amısına koyayım' dersiniz. Aslında çok geniş 'hoşuma giden her boku' dinlerim ben.

Daha buna benzer milyon tane 'olumlu' derken 'olumsuz' olarak farkım var ama nedense 'hadi la' deyince aklıma gelmiyor. Ha bi de eski kıyafetleri severim. Eski derken 80lere ait falan değil. Bildiğin yırtık pırtık falan. Kot gömleğim var onun fotoğrafını koyarım bi ara. Konuyu unuttum amına koyım hadi 'sallama' çay içmeye gidiyorum.

İyi bakın lan kendinize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ulan illa aklında bir şey oluşmuştur. 'yazıya bak amk' desen bile yaz la.