Sevda.

Sevda ne kuşun kanadında ne ayakkabı çekeceğinde. (Ben de biliyorum onun adının kerata olduğunu)
Sevda benim için ne biliyor musun? 90ların ortasında, annem pazar temizliği sırasında Kral FM açardı. Sabah 9da kalkardım temizlik seslerine. Kral FM'de o zamanlar Müslüm, Ahmet Kaya, Zeki Müren falan çalıyor. Taşaklı olduğu zamanlar. Şimdi ki gibi Gökhan GÖT çalmıyordu. Ben çizgi film sesini duyamayıp televizyona yaklaştıkça annemin süpürge ile bacaklarıma vurması idi. Elektrikli süpürge değil. Bildiğin, çalı. Öyle tatlı bir yakması vardı ki o süpürgenin... İşte sevda burada da bir süpürgede karşımıza çıkıyor.

Sevda karşı komşumuz olan Esraların nemli kokan evinde, türkiye haritası üzerinden şehir bulmaca oynamaktı. ('Türkiyeyi neden küçük yazdın lan' derseniz de açıklamam şudur: Türkiye 13 yıldır cehennemin yeryüzündeki görüntüsü.)

Şimdi ne sevda? Şimdi sevda facebookta gördüğü her sözün altında Can Yücel imzasını fark ettiği anda whatsapp durumuna yerleştirmek. Karşı tarafı etkileme çabası. Twitterda afili sözler paylaşmak. Bilinmedik bir şairin (bizim ayıbımızdır bu da) bir şiirini kendisi yazmış gibi göstermektir.

Teşekkür ederim lakin gittikçe sikimsonik bir çevrede, sikimsonik işler ile, sikimsonik sevdalar yaşıyoruz. İçinde olmak istemiyorum. Kağıda şiirler yazıp etrafa saçıyorum. Üstelik kendi yazdığım şiirler. Bir kafede bir kadın garsona tamamlıyorum kendimi, iş çıkışı garsonu takip ediyorum. Keçeli kalemim ile etrafa 'Zagor buradan küfrederek, ağır adımlarla geçti' diyorum. Geçmişte severek günüme kadar getirdiğim şeyleri şimdilerde sevmediğimi fark ediyorum. Son zamanlarda 'salt' kelimesini kullanmayı ağırlaştırıyorum. Sadece gibi bir anlama geliyor ama değiştiği yerler de oluyor. Boş ver anlama bak sen ve anlama. Gider ayak eline de verdim. Hadi eyvallah benden. Şu son 1 hafta içinde çok değişik şeyler olabilir. Bunu okuyanlar da bundan etkilenecek gibi hissediyorsa kendisini,  çok özür dilerim. Ama sizin kalıplarınıza göre şekillenmem. Birayı şişeden içerim. Milyarlık bir restoranda olsak da...

Zagor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ulan illa aklında bir şey oluşmuştur. 'yazıya bak amk' desen bile yaz la.