Atarlı Zagor

Kapalıyız! (2) dedim ama yazmadan da duramadım.

Saat 5 gibi (geceden bahsediyorum) sıçrayarak uyandım yataktan. Rüya falan da görmedim. Aksine. Uyandığımda Durmuş'u gördüm.
Uyku sersemi. Bir gözü açık, diğer gözü yarım açık. Yatağa oturmuş 'Hımın.. Siğ..' gibi bir şeyler mırıldanıyor. Refleks olarak 'Noluyo amına goyim ya. Nabün olum?' dedim. 'Televon düştü yataaan altına onu arıyom' Bunu söylerken yatağın altına eğiliyor, iki saniye bakıyor, tekrar doğrulup kafayı duvara yaslıyor. 'Işığı yaksana abi off ya' dedim. 'Yag.' dedi. Bulduk telefonunu Durmuş'un. Saat 6.30'a kadar uyuyamadım. Sonra içim geçmiş. Uyandığımda kucağımda bilgisayarın bataryası vardı. Saat 8.30 civarı. Durmuş NFS Most Wanted oynuyor. Gittim yüzümü yıkadım tam dönüyorum 'HASİKTİR BE!' diye bir nida duydum. Korktum açıkcası. 'NOLDU LAN!?' dedim. 'amığa godumunun polisleri yakaladı ya! Görevi bitiremedim'...

Yağmur yağıyordu. Kazak mı ceket mi süveter mi derken parkayı üzerimde buldum. Atkımı da taktım. Son hareketle kapı arasından askıda duran şapkama da uzandım. Arkası bol böyle siyah bir şapka.

Okulun girişinden fakülteye kadar dolmuşlar ücretsiz. Bunu değerlendirmek için turnikeden geçip durakta beklemeye başladım. Saat 9.50'de olan derse 10'da girmek adettendir. Bir kaç dolmuşu geri döndüren ÖGB elemanlarına atar yapan bir öğrenci arkadaşımız yüzünden hiç binemedik dolmuşa. Dooooğru tabanvay.

Bu arada nefret ettiğim şeylerin başında el hareketleri gelir. Bir toplumun içinde küfret, ana avrat gir bir miktar sinirlenirim. Ama gel arkadan kulağıma vur, saçımı karıştır, enseme vur oracıkta sikiveririm belasını adamın. İsterse dedem olsun.

Dersteyiz. Yoklama kağıdı dolaşıyor imzalar falan. Attım imzayı verdim arkaya. Döndü dolaştı bitti imza. En arkadaki eleman alır kağıdı hocaya götürür. Tuttu kağıdı götürüyor. Verdi hocaya, yerine geçerken şapkamı aldı geçti. Bizim saçlar yataktan kalktığımız gibi şapkayla bastırılmış. Saçlarım alnıma yapışmış. Bir yeri dik bir yeri Memoli'nın saçları gibi. Be amına kodum. Be allaan malı. Ebe sikmek şart oldu tabi...

Gözlerimi kapattım. Elimi saçlarıma götürerek karıştırmaya başladım. Ayağa kalkıp elemana doğru yürüdüm. Millet bize bakıyor. Hocanın ses kesildi. Şapkayı omzuna atmış. Aldım şapkayı omzundan ve 'Üniversiteye geldin amına koyım ya' dedim. Millet çıt çıkarmadan bana bakıyordu. Oturdum yerime. Hocayla göz göze geldik. Millet 'Ha şimdi küfretti ya hoca disipline gönderecek' düşüncesi ile hocanın ağzından çıkacak lafa bakıyordu. Bense 'Amına kodumun malları küfürden disipline mi gidilir. ÜNİVERSİTE LAN BURASI! BÜYÜYÜN AZICIKAFjakshngkajb! diyerek atılmayı bekliyordum ki hoca söze devam etti:

Bilançonun aktif ve pasif tarafı birbirine eşit olmalıdır. Bu eşitliğin....

El hareketi yapmayın. Sikerim.
Zagor.

2 yorum:

  1. gittin sandım bi umutsuzlukla girip bakayım dedim ama döndüğünü görünce çok sevindim. harika yazılarla dönmüşsün yalnız yaramış ara vermek ;)

    YanıtlaSil
  2. eyvallah sayın okuyan. Çok sağol.

    YanıtlaSil

Ulan illa aklında bir şey oluşmuştur. 'yazıya bak amk' desen bile yaz la.